بلاروس در پی سامانه های دفاع موشکی اس، 400

به گزارش آقای معلم، رئیس جمهور بلاروس از مذاکرات کشورش با روسیه پیرامون تهیه سامانه های دفاع موشکی اس-400 اطلاع داد.

بلاروس در پی سامانه های دفاع موشکی اس، 400

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس به خبرنگاران گفت: ما در حال مذاکره و برنامه ریزی برای تهیه سامانه های دفاع موشکی اس-400 هستیم.

وی اضافه نمود: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان مذاکرات اخیر در مسکو درباره سامانه های مدرن تر اس-500 که می توانند موشک های بالستیک را نابود نمایند، به من خبر داد.

لوکاشنکو بعلاوه گفت: مینسک و مسکو با لیستی از تسلیحات به ارزش بیش از یک میلیارد دلار که تا سال 2025 به بلاروس ارسال خواهند شد، موافقت کردند.

وی تاکید نمود: من صمیمانه از رهبری، ارتش و صنایع دفاع روسیه به خاطر موافقت با کل لیست تسلیحاتی که تا سال 2025 در اینجا خواهند بود، تشکر و قدردانی می کنم. در حقیقت این لیست شامل 12 هواپیماست که در حال حاضر وارد مینسک شده اند. در این لیست بعلاوه ده ها هلی کوپتر و سامانه موشکی سطح به هوای تور (TOR-M2) وجود دارد.

رئیس جمهور بلاروس گفت: من کل تجهیزات موجود در این لیست را نام نمی برم اگرچه راز بزرگی هم نیست و ارزش این تسلیحات بیش از یک میلیارد دلار است.

لوکاشنکو در بخش دیگری از سخنانش گفت: من و پوتین درباره جزئیات سفر او به مینسک در اکتبر امسال میلادی برای شرکت در اجلاس کشورهای مستقل مشترک المنافع توافق کردیم.

وی اضافه نمود: پوتین در آستانه نشست شورای عالی دولتی روسیه و بلاروس به مینسک سفر خواهد نمود، ما در تاریخ 15 اکتبر اجلاس کشورهای مستقل مشترک المنافع را خواهیم داشت و آن زمان است که درباره تمامی جزئیات مذاکره خواهیم کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 734

به "بلاروس در پی سامانه های دفاع موشکی اس، 400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاروس در پی سامانه های دفاع موشکی اس، 400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید