ایزدی: معترضین آمریکایی به دنبال تغییرات بنیادین در سیستم حاکم هستند

به گزارش آقای معلم، تحلیلگر مسائل بین الملل ترند هشتگ انقلاب2020 را نشان از نوعی نفوذ در صف معترضین امریکایی دانست که بدنبال ساقط سازی نظام حاکم بر این کشور است.

ایزدی: معترضین آمریکایی به دنبال تغییرات بنیادین در سیستم حاکم هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فؤاد ایزدی در برنامه رو در رو شبکه 4سیما، با اشاره به اینکه شعار معترضین امریکایی مختص تحرکات فعلی نبوده و به چندین سال گذشته باز می گردد، گفت: تظاهرات اخیر تفاوت هایی داشت که در این میان می توان به پایین کشیدن مجسمه افرادی اشاره نمود که مؤسس امریکا بودند.

وی از رسوخ جریانی در میان معترضین امریکایی سخن گفت که با قوت درپی اسقاط سیستم حاکم در امریکاست و یکی از رهبران این جنبش اقدام برای پایین کشیدن مجسمه ها را، ناظر بر نگاهی دانسته که دیوار برلین را خرد کرد و منجر به تحولی ریشه ای شد.

ایزدی معتقد است معترضین امریکایی با به زیر پا افکندن پیکره موسسین امریکا، دنبال سقوط نظام و تغییر بنیادین هستند. چنانچه ترند شدن هشتگ انقلاب2020 در امریکا نشان از بی نتیجه بودن فعالیت هر دو جناح جمهوری خواه و دموکرات دارد.

وی اضافه نمود: حتی با انتخاب باراک اوباما بعنوان یک رئیس جمهور دورگه، هیچ حرکت مثبتی برای قشر سیاه پوست اتفاق نیفتاد و حتی به وخیم تر شدن اوضاع انجامید. گروه سفید پوستان که از انتخاب رئیس جمهور دو رگه امریکا ناخوشنود بودند، فشار را بر سیاهان اضافه نمودند.

همچنین در این میزگرد سیاسی روح الامین سعیدی اظهار کرد: در گذشته گفته می شد امریکا یک دیگ مذاب و جوشان است که از هر ملتی وارد این کشور گردد، در ارزش های امریکایی هضم می گردد و معتقد بودند این قوانین باید دنیا شمول گردد ولی در زیر پوسته نظام امریکا، ذات سرمایه داری نهفته است که امروز لایه های سیاه تبعیض، بی عدالتی، فقدان اخلاق و... را نمایان ساخته است.

وی با بیان این مطلب اضافه نمود: فوکویاما امروز به اشتباهات گذشته اعتراف نموده و عدم هویت امریکایی را بعنوان دغدغه لیبرالیسم متذکر می گردد. جوانان مهاجر امروز می بینند در جامعه امریکا توان بقا ندارند و حتی هویت خود را هم از دست داده اند.

سعیدی در رابطه با گزاره تحلیلی که فضای پسا کرونا را هم راستا با شیب تند افول امریکا می داند، گفت: نباید تصور گردد افول امریکا تنها در جمهوری اسلامی مطرح شده؛ بلکه افول قدرت ها و ایالات متحده امریکا سال ها در حوزه بین الملل بیان و نظریه های بسیاری برای آن مطرح شده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: در دوره پسا کرونا بدلیل نمایان شدن چالش های امریکا و ضعف لیبرالیسم در مقابل دو رقیب قدرتمند یعنی چین و روسیه، به نظر می رسد اگر نظام سرمایه داری در پساکرونا خود را به روز کند، در مقابل رقبای جدید گوی سبقت را از دست خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 38

به "ایزدی: معترضین آمریکایی به دنبال تغییرات بنیادین در سیستم حاکم هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایزدی: معترضین آمریکایی به دنبال تغییرات بنیادین در سیستم حاکم هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید