امروز 71 راکت جنگ قره باغ به خداآفرین اصابت کرد

به گزارش آقای معلم، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اعلام نمود: امروز 71 گلوله راکت طرف های درگیر در جنگ قره باغ به شهرستان مرزی خداآفرین در حاشیه جنوبی ارس برخورد کرد.

امروز 71 راکت جنگ قره باغ به خداآفرین اصابت کرد

جهت دریافت خدمات طراحی دوبلکس ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

علیار راستگو در مصاحبه با ایرنا اضافه نمود: این راکت ها به چند روستای شهرستان خداآفرین از قبیل اوزان و آلوجه اصابت نموده است.

وی افزود: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی و اقتصادی نداشته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: از ابتدای جنگ قره باغ تا به امروز در مجموع 68 گلوله راکت طرف های درگیر جنگ قهر باغ به مناطق مرزی کشورمان برخورد نموده بود، اما تنها امروز 71 گلوله راکت اصابت کرد.

وی ادامه داد: اقدامات قانونی از سوی نیرو های مرزبانی کشورمان اجرا شده و به طرفین درگیر در جنگ قره باغ تذکر جدی برای جلوگیری از وقوع این قبیل اتفاقات داده شده است.

شهرستان مرزی 35 هزار نفری خداآفرین در 210 کیلومتری شمال شرق تبریز در امتداد خط جنگ قره باغ واقع شده است.

ششم مهرماه جاری برابر با 27 سپتامبر 2020 درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرز های مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، نیرو های ارمنستان را شروع کننده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را شروعکننده حمله دانستند.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیرو های جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود. دو کشور چندین دهه برسر مالکیت منطقه قره باغ با یکدیگر اختلاف دارند.

مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال 1988 میلادی شروع و در سال 1992 میلادی به درگیری های نظامی تبدیل شد.

بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به اشغال نیرو های ارمنستانی درآمد.

در سال 1994 میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه ای نداشته است.

منبع: فرارو
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 193

به "امروز 71 راکت جنگ قره باغ به خداآفرین اصابت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز 71 راکت جنگ قره باغ به خداآفرین اصابت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید